söndag 18 november 2012

Dyngförkylt...

Är inte det ena så äre det andra...
Men ifall jag ska fokusera på det positiva den här helgen, så har sonen bara haft två omgångar med huvudvärksattacker mot för veckans varannan timma... så det känns hoppfullt!
Fast vi vet inte vad han lidit av, har vi otur så kan det va hans adhd-medecin.
Vilket vi tycker är synd isåfall,  i.o.m både han o vi har fått ett nytt liv sen han börjat äta den.
Men vi ska ringa barnkliniken imorrn o förhoppningsvis få lite svar.

Själv vakna jag igår o va helt dyngförkyld, helt tätt i bihålerna o en hals som skorrar illa, men tagit det lugnt o hoppas jag kan va på jobbet imorrn, ska försöka iallafall!

I fredags efter jobbet var vi till våra goa vänner E o A o fick värsta gourme-middan o skönt fredagshäng.
Älskar att umgås med goa vänner, så najs!
Sen åkte vi till deras grannar som hade varit o veterinärbesikta alla valpar på em.
Dax för lille Jason att säga hej då till sin familj o flytta till sin nya familj!
Nämligen våran!! Äntligen!

Har njutit av valpen hela helgen trots jag varit okry, men han har legat i soffan med mej o filten o gosa.
Fast har blivit många rastningsrundor, vill som att han ska bli snabbt rumsren så då gäller det att ligga i!
En gång i timmen cirka o efter måltider o lekstunder har det varit ut med lilla Jason en sväng.
Känns så skönt att vi väntat med att skaffa valp tills kidzen varit redo att delta mer aktivt med ansvaret.
Dom har varit super-duktiga med ansvaret o njuter för fullt av valpen, sen är dom så goa att Filur ska ha lika (nästan) mycket uppmärksamhet som den nya farm-medlemmen.

Sitter o väntar på hjärtat som skulle ut o springa elljusspår o handla, han lova fixa lite glass till mej.
Livsviktigt en dag som denna ;-)
Sen blire as-hett skumbad så är jag nog redo för en ny vecka, hoppas jag iallafall!

Ha så gott nu!

1 kommentar:

  1. Ops, fler som verka ha en dålig dag, tur det kommer en ny då..;-)

    SvaraRadera