lördag 4 oktober 2014

trollet har mist sin stjärnglans...

Igår var jag till läkaren en sista gång, för att sammanfatta min utredning som pågått i veckan.
Å det gör ont, är i chock och känner mej som jag ramlat i ett svart hål!
Har funderat oså om jag verkligen ska dela med mej av det här, har såna skuldkänslor och det känns just nu så hopplöst.
Samtidigt vill jag vara sann mot mej själv o andra, jag vill inte det ska vara en "hemlighet" som jag ska skämmas för, har haft nog av sånt i mitt liv o det mår jag verkligen inge bra av, det vet jag av erfarenhet!
Så det jag nu fick sammanfattat igår av läkaren o kuratorn, är att jag har utmattningssyndrom och depression.
Å det har smugits sej på under flera år, där jag bara kört på och gjort det som förväntats av mej, viljan att vara "den duktiga" har gjort att jag tappat bort mej själv totalt...
Har levt för jobbet typ, o gett allt, sen har jag rasat när jag kommit hem o inte orkat något, tappat livslusten.
Det är så blandade känslor just nu, vill inte må så här, vill uppskatta livet o då främst det som är viktigaste -familjen!
Så nu kommer det bli en tillvaro med "lyckopiller", sömntabletter, time-out från jobbet och hitta tillbaka, få igen krafterna så jag orkar med hela mitt liv, inte bara jobbet som det varit nu ett par år.
Men det gör så ont att det blivit så här, men jag får nog bara inse att det är så här just nu och jobba för en förändring, för så här kan jag och vill inte ha det.
Ska bli skönt att få sova på nätterna iallafall, o inte ligga vaken o tänka svarta tankar o göra kudden blöt av tårarna som  bara kommit då.
Jag är inte den positiva o glättiga och den som orkar allt, som jag gjort en fasad av att jag ha varit, typ "livet leker", för det har det verkligen inte gjort!
"Trollet har som mist sin stjärnglans"...

Nu ska jag försöka ta det lugnt och leva för dom som är viktigast i mitt liv, min man o mina barn, för dom behöver mej och jag behöver dom.




Beställde i veckan det finaste smycke jag ägt, förutom mina kärleksringar då.

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar