söndag 19 oktober 2014

Pålle-helg!

Haft en härlig helg i hästens tecken, fast inte direkt på mina pållar men ändå.
Igår var vi o kollade när dottern red prov för dressyrmärke 1, hon blev godkänd så det var extra roligt att se!




Är så kul att se hennes utveckling!

Idag var jag på kurs, en teorikurs om kommunikation o ledarskap med hästar.




Var en gammal "kollega" för några år sedan (eller vad man nu benämner det som) i jobbet mitt med ungdomar, som höll i kursen.
Hon kan verkligen "läsa" hästar, så kul att få se henne i den här rollen oså!
Det var inspirerande att höra hennes förklaringar om hur pållar beter sej, o även hur vi hästägare fungerar, fick många tankeställare o aha-upplevelser under dagen!




Så häftigt!
Fick många bra "verktyg" hur man kunde tänka kring olika individers beteenden, vad som kan hjälpa en i relationen till sin pålle, jätteintressant!
Kanske ska gå någon praktisk lektion för henne framöver oså.

Men kan oså säga att egentligen var det nog inte så smart av mej att gå på kursen, som jag mår nu.
Jag är helt slut o snurrig efter att ha suttit o lyssnat några timmar,  så jag inser vilka stora steg det är kvar till att få det att fungera som förut i min tillvaro...
Alltså innan jag blev sjuk! :-/
Jag orkar nog inte riktigt med sånt här just nu är som bara att inse det, men jag hade bokat kursen innan jag blev sjukskriven, o jag är glad över mina nya lärdomar kring hästvärlden.
Hoppas jag kan få användning av dagens kurs, på våra pållar nu! :-)

Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar