onsdag 8 oktober 2014

Kurator o fikadejt med vän.

Imorse var jag till kuratorn igen, hon förklarar på ett så bra sätt vad som egentligen hänt mej.
Har ju varit deppig o haft svårt att ta till mej diagnosen depression, är väll mina förutfattade fördomar som gjort det svårt att acceptera det.
För mej har det varit likhetstecken med negativ, pessimist o anti allt, men hon förklarade så bra att det är så olika, o för mej är det att jag tappat bort mej själv, vet inte riktigt vad jag tycker om längre + att jag är helt dränerad på energi, game over på riktigt.
Hon sa oså att när man ger så mycket av sej själv i jobbet, måste man sätta gränser o det är väll det som jag haft svårast med genom åren.
Kändes bra efteråt iallafall, att fått det förklarat.
Jag ska ju gå hos henne ett tag, så det kan nog bli bra.
Känns lite konstigt fortfarande att jag gick till läkaren för min sega förkylning i förra veckan, som nu förändrat allt... :-/

Ska försöka börja träna till vecka, för hostan har äntligen börjat släppa, så jag får något annat att tänka på.
Sömntabletterna har inte fungerat så bra än, låg o vred mej till tre inatt, men ska höra med läkaren till veckan om det inte vänder snart.
För det är sömnen som är mitt värsta problem. :-(

Var inget höjdar-väder idag, men hade en fikadejt med en god vän, då kändes det bättre trots höstrusket ute.




Var in på en möbelaffär o köpte en present till mej själv efter kurator-besöket oså.




Såg en mysig lampa oså, som passar nu till hösten.




Fast kanske ska lära mej sticka, så borde man kunna fixa den själv...
Hur svårt kan det va?!
Troligen ganska, vi fålla se om jag vågar mej på't, annars vet jag ju vart jag kan köpa den. 

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar