fredag 17 oktober 2014

Kurera med Chaga / Sprängticka!

Eftersom mitt immunförsvar just nu, eller dom senaste åren har varit typ helt obefintligt, så gör jag allt jag kan för att läka det!
Nu har ju diagnoserna som läkaren gett mej (utmattningssyndrom/depression) gjort att kroppen började protestera med att inte kunna sova, sen blivit sjuk otroligt mycket sista åren (förkyld,blåskatarr, lunginflammation mm) innan jag blev helt game over, som tillvaron är nu sen några veckor tillbaks.
För jag kämpade in i det sista, att jag skulle fixa att jobba ändå, fixa familjelivet o vardagen utan att ta hjälp o lyssna på kroppen.
Och det gick ju sådär, med facit i hand...
Men iallafall för att boosta mitt immunförsvar, som jag förutom sömnen (om det inte hör ihop då?) har varit mitt största problem, så har jag fått ett tips som jag börjat med.

Att dricka avkok på sprängticka eller chaga, som det oså nämns som.
Det är alltså typ var tusende björk i skogen som egentligen håller på att självdö, som har den svarta svampen, "mirakelmedlet" som det skrivs rätt mycket om nu.
Iallafall har vi letat i våran skog o hittat rätt träd, sen har jag en snäll svärmor som gjorde ett kok för några veckor som jag fått några flaskor av.
Så nu dricker jag en "hutt" varje dag, o hoppas att det hjälper till att stärka mej tillsammans med vilan o det andra jag fått av min läkare då.




Det vore så fantastiskt om det kunde hjälpa mej, har ju funkat på andra så varför inte?! 
Jag ska ge det en chans iallafall, har inte så mycket att förlora på det i nuläget, känns det som.
Någon annan som testat?

Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar