tisdag 6 november 2012

Tränings-"karriären" inledd! ;-)

Efter en dag som riktigt sög, ja faktiskt! Blev kvällen såå mycke bättre!
Att jobba med kidz i den åldern som jag gör är energikrävande, är ju bara att komma ihåg hur det själv var i tonåren med alla hormoner o diverse maktkampande o stora egon, kan va rätt tufft ibland...
Men imorrn är en ny dag! Med nya kamper, haha ;-) Mina goa juveler!

Var in o skrev in mej på nyaste gymmet i em, kändes som ett kalas-ställe!
Bytte om o körde nära en timmes konditions-pass o pröva lite grejjer, fast lite grejjer där skrämmer!
Jag var ju själv o kände mej inte så kaxig att jag ville störa nån i sin träning o fråga precis.
Blir fler chanser att lista ut hur man gör, har ju bundit upp mej där ett år så det kommer nog!
Jag är helt mör i kroppen nu iallafall, efter passet på löp-bandet o cyklingen.
Enda besvikelsen var crosstrainern, den var skittråkig, verkligen!
Våran här hemma är mycke bättre, vill ju som ha display så man ser hur många km man trampar mm.
Men annars var det som sagt kanon o fräscht!
Ska dit imorrn på fm o köra ett pass, men då ska jag köra styrka, dvs bygga muskler! :-)

Har nyss tagit in pållarna o gosat, borstat ur "tomte"-flätorna som Nacona fått under natten troligtsvis, hon har en helt sagolik man, min gumma!
Sitter nu med en kopp hallon-te o myser i min "mys-overall".
Gillar den skarpt, fast det är en kopia på onepiece, men jag är för snål att lägga så mycke pengar för nått som jag aldrig skulle visa upp mej i offentligt...
Nä, tack Ellos, för att jag fick tag på en asbillig kanon-mysig hallonröd overall som funka kalas att sitta o mysa i framför brasan innan bädden väntar! ;-)

Ha så gott nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar