lördag 2 februari 2013

Awesome dag!! Lycka! :-)

Vart ju backen på dan, denna underbara dag!
Hade tur att få sällskap av goa vänner oså, så då blire ännu mer skoj! :-)
Var iallafall ingen fegis idag!
Testade skogsbanan med dottern, gick väll sådär... typ aldrig mer!! ;-)
Kom över ett hopp o det gick alldeles för fort o fastna med en skida i en rot som stack upp.
Tog helstopp o hamna framstupa o krascha in i ett träd! :-(
Inte såå skönt, o gjorde illa ena knät, men jag kravla mej upp o fortsatte åka!
Fick skämmas lite oså, inte för att jag ramla, (det kan jag bjuda på!)  utan för att jag INTE hade insikten att hålla mej därifrån! ;-)
Nu vet jag! Å ingen kan säga att jag är feg som inte provat!
Kommer hålla mej i slalombacken framöver, jag lovar!! :-)





















När vi kom hem tog vi ut pållarna på en ridtur, såå häftig tur!
Vi har ju kört korta trav o galpp-turer, men oftast har han "gasa" upp sej, så vi har fått backa för att han konstrat så.
Men äntligen fick Fredde springa för fullt o både han o vi älska det!
Sen kunde "hjärtat" få ner han i skritt på en gång, utan att han hetsa upp sej!
Såå najs att se, våran konsekventa o lugna o bestämda metod har fungerat!
Är ju utb. hundinstruktör o där har jag det "tänket"  +  i jobbet med mina juveler har jag oså det "tänket"  + att individanpassa o va tydlig o konsekvent o satsa mycket på relationen, känns respektfullt o ändå varmt.
"Behandla andra som man själv vill bli", mitt livsmotto stämmer så himla bra till allt!
Iallafall, ett vinnande koncept oavsett vad som ska läras in o i pålle-livet fick vi verkligen utdelning i det idag! :-)
Nacona sprang oså för glatta livet, men vi hängde inte riktigt på den farten, så vi fick se dom "rida ur bild" efter ett tag! ;-)
"Hjärtat" var eld o lågor efteråt, han gillar ju fart o att äntligen kunna speeda upp men ändå under full kontroll, det var awesome!!
Älskar vårt liv på landet, såå himla härligt!

Nu är det laddning för första delen i melodifestivalen, hoppas på bra underhållning!
Sen ska vi se "hypnotisören" som legat i bokhyllan o väntat på att bli sedd!

Ha det bäst nu alla goa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar