torsdag 21 mars 2013

Stress-hantering! :-/

Spontan som jag är ibland, svara jag på en annons, efter att ha prickat "yes" på ett gäng stress-symtom.
Så nu har jag blivit antagen på en stresshantering-kurs som ordnas av mittuniversitetet.
Å jisses va jag blir stressad!!
Snacka om stress-attacker jag haft veckorna innan o nu, när det vart klart att jag blev utvald till projektet.
Skulle boka tid för telefon-intervju, svara på en timmes enkät på datan, boka tid för samtal med stress-mätinstrument mm... Pust! ;-)
En massa grejjer som gör mej super-stressad...
Haha, kanske inte riktigt var meningen så!
Men nu ska jag väll snart få lära mej "verktygen", för att känna mej mindre stressad framöver!
Projektet ska pågå i ca tio veckor, så det ska bli intressant att se om jag kan börja må bättre sen.
Jag ska göra mitt bästa iallafall o försöka få lite balans i vardagen, kan som behövas!
Sen kan jag känna lite vibbar av surhet att jag gör allt jag kan, försöker påverka det jag kan i jobbet, går på samtal med företagshälsovården, gör så mycket bra på fritiden som får mej att må bra, valt att gå ner i tjänst en dag i veckan o nu stresshanterings-kursen, när det egentligen är arbetssituationen som gör att jag mår som jag mår...
Men jag vägrar bli utbränd, jag är värd att må bra, så jag väljer att själv söka vägar på fritiden för att kunna må bättre!
Förhoppningsvis gör det att jag klarar av stressen jag känner av jobbet på ett bättre sätt!
Balans i vardagen är mitt nya livsmotto! :-)

Ha så gott nu, från en något stressad men hoppfull människa! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar