onsdag 20 mars 2013

Tanka vårsol!

Är ledig idag!
Sitter ute i min baden-stol med gosigaste fårskinnet på o bara myser i vårsolen med en kaffemugg.
Ibland behövs inte så mycket mer för att må gott!
Sen är det extra mys att ha katten mysan i famnen som kurrar för fullt, hundarna som ligger o leker i snön o pållarna som smaskar hö brevid!

Livet på landet har en baksida oså...
Vi har mist våra två gammkatter, den ena tog vi bort förra veckan efter akut sjuk med tumörer.
:-( R.I.P Trixie, finaste missen.
Katten Vilda är bara försvunnen, o hon brukar aldrig va borta. :-/
Igår kväll när jag tog in pållarna tror jag att vi vet svaret, en räv svansa förbi...
Jag tog filuren o jaga iväg den från gården, men den kommer nog tillbaka skulle jag tro...
Så nu får katten Mysan bara va ute när vi är ute, vill inte mista fler farm-medlemmar nu!
Som sagt baksidan med livet på landet, massa hemska hot såsom rävar o björnar...
Nåja, vi försöker hålla dom borta o fortsätter njuter av vårsolen!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar