onsdag 13 mars 2013

Glatt besked!

Igår fick jag så glatt besked av veterinären, provsvaren hade kommit o det visade att det inte såg så hopplöst ut som hon trodde det var förra veckan!
Snarare tvärtom, djupgående infektion med stafylokocker (eller hur det nu stavas)
Det går att behandla bort under våren, sen ska det vara borta för alltid, hoppas jag!
Men det hade troligtvis kommit o legat i kroppen efter hon hade fått smittan streptotricos för två år sedan, var tydligen vanligt med sviter efter såna smittor.
Men skite samma, hon har inget strepto- nu o hon kommer att bli helt bra, så jag slipper våndas o kan släppa hela den här historien nu!
Jag vill som gå vidare o det hade varit svårt för mej om det hade fått andra följder, men nu finns det hopp!
Vi har ridförbud en vecka till, men sen får vi börja rida igen, längtar!
Jag gick iallafall ut o fira med Nacona med mumsiga morötter, som uppskattades som alltid av min fina go-gumma!

Idag vakna jag till -25, kylan är tillbaka men strålande sol nu på dan.
Jag är ledig, ska passa på att gå ut snart o gassa lite sol!

Har beställt lite bubbelbitar från Lush oså!
Jag bara älskar att bada, jag ser det som en själv-hjälp till allt, så häftigt sätt att få må bra på, men då behövs det lite najs bubbel, så nu har jag fyllt på förrådet!







Ha så gott nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar