onsdag 31 juli 2013

Pålle-pyssel!

Har pysslat lite med pållarna på em, borstat dom snygga o sprejjat på nytt insektsskydd! 
Haft lite sårvård på nacona oså, rakat bakhasen o smörjt, inför nya medlet som jag ska ta på så fort det blir stabilare väder än regnskurarna som dimper ner då o då.
Hon måste ha det torrt då, så inte medlet sköljs bort, men imorrn tror jag på! :-)
Ska bli fint några dar nu framöver!

Packade upp hästgrejjerna jag köpte på Ullared, dom fick bl.a. nya snygga grimmor, + massa andra bra hästsaker.
Riktigt nöjd över mina inköp!
Enda sura är att jag glömde leta täckeshängare, ska ju måla insidan av stallet till veckan o fixa selkammarn som inte är klar sen vi flytta in i nya stallet i höstas. :-/
Nåja, bättre sent än aldrig! ;-)
Får väll försöka hitta en sån på annat sätt då.

Nacona i sin nya ceriserosa grimma!


Fredde i sin blålila!


Dino-gubben käkar hö i sin hage, utan sin nya gröna grimma! ;-)

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar