söndag 30 september 2012

Hästkrafts-helg!

Helt slut efter en helg som gått helt i familjens nöjjen! :-)
Igår var hjärtat o jag tillsammans med en go vän på en ridorientering som en i grannbyn ordnat!
Superskoj vare! Vi var fem ryttare som startade o genomförde tävlingen.
Var meningen att man skulle köra en o en, men jag o hjärtat starta tillsammans o vännen P, som startade ca fem min före, hann vi ikapp i skogarna o slog följe sen.
Vi tog alla tio kontroller på 79.45 min!
Var lite tuff terräng bitvis, men det funka, vi tog det lugnt där det var som värst.
Bra träning för pållarna att gå offroad sådär över hyggen o skog med rötter o stenar, sålänge man tar det lugnt!
Kul att rida i skogen med ett uppdrag att hitta kontroller, via karta o kompass, även om jag är rätt kass på det så vare nyttig träning! ;-)

Idag har det varit trailavslutning för "grabbarna grus" som dottern o jag + en klasskompis till sonen haka på o titta på!
Skoj det oså, men blev lite blött av regnskurarna på slutet o lite halt för förarna men dom fixa det rätt bra ändå! :-)


Nu ska jag kurera min värkande hals med ett hett bad o ta det lugnt ikväll!
Vill inte bli sjuk, har inte tid för sånt! ;-)

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar