lördag 9 november 2013

Pålledag på sidan om..

Idag blev det en pålledag igen, fast kanske inte riktigt för mej då, men ändå! ;-)
Först var jag med dottern på hennes terminsavslutning på ridskolan.
Idag fick dom testa agility för hästar, har blivit en ny hästsport på kontinenten som man tävlar i på tid.
Lite samma upplägg som med hundar, lite fränt för det tränade jag min gammhund Lejon i o körde även delar av på mina hundkurser under tiden jag var instruktör i hundvärlden. Typ tunnlar o bord o sånt.
Iallafall var det skitfränt att se när dottern o hennes ridkompisar leda ponnisarna o träna kontakt o få dom att gå igenom olika "hinder"!


Blev iallafall jätteinspirerad o vill bygga hinder här hemma nu, bl.a. ett hinder där de ska gå under o igenom massa plastfransar samt under ett presenning-tält, å även en vipbräda ska vi nog tillverka!
Superbra träning för våra pållar! :-)

Sen stack hjärtat ut på en turbo-ridrunda med Fredde-boy, jag stod över eftersom jag hosta så illa inatt igen. Måste bli frisk nu!


Iallafall hjälptes vi åt sen o lastträna Fredde o det gick väll sådär...
Är rätt nöjd över hjärtat o mitt tålamod o att vi va så lugna! :-)
Vi bestämde oss att göra delmål av hans lastträning, så när han var uppe med alla fyra hovar o stod still så belöna vi han i massor o sen fick han gå till hagen.
Kommer som att ta lite tid att få honom helt lastad, är bara att inse...
Inte som nacona som bara går på utan problem, fast hon har vi ju haft sen föl så hon är så trygg med oss!
Kommer inte ge oss iallafall, Fredde ska oså gå på utan problem, måste bara få ta lite tid o ha tålamod i massor med denna pålle tydligen.
Ikväll är det ultimata tv-kväll igen med "så mycket bättre" o "downton abbey", i like!
Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar