torsdag 9 april 2015

Blåsigt på farmen.

Haft två dagar med massa blåst här hemma på farmen.
Man vill som bara stänga in sej o helst inte kliva upp ur bädden.
Men idag fick hönsflocken komma ut iallafall.
Igår fick de vara inne hela dan, o det uppskattades inte av dom.




Dom har ju som vant sej vid att gå ute fria o sprätta på gården, våra sköningar!

Nån annan som hellre håller sej inne är mysan.



Min härliga gose-katt. :-)


Annars händer det inte så mycket, har inte mått så bra några dar.
Så nedstämd.
Vill som få igen orken o komma igång o jobba snart, känns hela tiden som två steg framåt o ett tillbaka. :-/

Har börjat fundera på att hitta en ny "bäste vän" till mej oså.
Men när jag gogglar en massa så verkar det inte finnas några valpar nu, iallafall inte nån som jag är sugen på...
Vill finna en ny "filur", fast ändå inte samma riktigt, för ingen kan ta hans plats såklart.
Fast jag tror jag skulle må bra med nån liknande, som jag kan få lite energi av.
Börjar känna mej redo för en brukshund igen.

Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar