söndag 1 september 2013

5:2... Måste ju prova iallafall!

Imorrn äre måndag igen o dax för en nystart!
Tänkte prova snackisen 5:2, om det kan va nått...
Har ju tjockat på mig i sommar o haft lite för mycket latdagar, så lite skärpning + besök på gymmet så ska det väll bli bra igen! ;-)

Fick ju en så briljant idè i fredags när jag körde till jobbet (när man pendlar 10 mil om dan, så hinner man komma på mycket smarta grejjer.)
Fast den här gången var den ännu bättre än vanligt, om man får säga så själv... ;-)
Ska försöka ta tag i det under dagen o skicka till en viss person o hoppas han tycker den är lika bra som jag då, å gör han inte det, så har jag iallafall försökt!
Kanske återkommer i detta, vad vet man... :-) (hemliga arne, jag vet!)

Drar i mej tredje koppen kaffe o hoppas jag vaknar till, men idag var det segt! :-/
Så himla kallt, när jag fixade med pållarna imorse.
Fick leta fram mössan o vinter-stalljackan o ändå frös jag, brrr!
Så kan bli en em med tänd brasa, filt i soffan o te + läsa en bok, känns som vädret bidrar till det idag!
Har ju varit småförkyld sen jag vabbade åt min dotter i veckan, två dar, hon smittade mig, såklart!
Men har ändå försökt fixa tillvaron o hållt mej uppe, men känns tjockt i bihålorna så en lugn dag är nog det som behövs idag, så jag är redo för en ny vecka!

Kanske måste "kriga" i veckan oså, fast vill inte o trodde inte jag skulle behöva det, men måste nog...
Sonen har gått i nya plugget i sju dar o trots bra överlämning från förra skolan + habiliteringen, verkar de inte förstå vad det innebär att ha dyslexi o add, han har fått samma böcker o krav som de andra + ingen anpassning + att hans utlovade ipad har de inte ens hämtat, morr!!
Han börjar känna sig värdelös o hänger såklart inte med, bara väntar på att de ska tvinga han att läsa högt oså, blir såå trött! :-/
Jaja, nya tag till veckan, så ska det nog ordna sej...

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar