måndag 23 september 2013

Smärtan ökar...

För ca två veckor sedan gjorde jag illa mej i handen. Var så dumt egentligen. :-/
Red Fredde när han muppa sej o skulle ha av mej, skulle samla tyglarna o slår i pekfingret o handryggen i hornet på westernsadeln, tänkte väll inte mer på det utan red vidare när Fredde lugnat sej.
Å sen har jag haft ont, men tänkt att det går väll över...
Men det har bara blivit värre ont o svullnat o idag när jag träffa skolsyster på jobbet tog hon in mej o kände lite.


Hon tror jag fått en spricka, eller  i värsta fallet kan det va båtbenet, hm inte så bra kanske!
Jag har inte tid med sånt här, får ha det lindat ett tag o söka hjälp nästa vecka om det inte gått över.
Vill som inte riskera om det skulle bli gips efter ev läkarbesök, när jag ska på spa-mys med hjärtat i helgen.
Känns bara så löjligt! 
Sen kanske det inte är så smart att köra på som vanligt heller, men i min vardag ingår det stall-sysslor, låsa upp dörrar (gör mest ont, den vridningen) o allt annat jox. 
Typiskt att det var högerhanden bara!
Men ordnar sej nog, kanske självläker oså... vad vet man!
Blir tidig kväll nu, har som överlevt ännu en fastar-dag. ;-)
Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar