fredag 13 juni 2014

Fredag den trettonde...

Dagen har gått i ledsenhet, mest hela dan...
Tog adjö av elever som jag kommer sakna..
Tog adjö av min verksamhet som jag fick vara med att starta upp för tolv år sen, o nu idag stänga..


Sviten, tack för tolv lärorika år o fantastiska möten med underbara elever!

Sen i em fick sonen ett besked, som gjorde både han o mej helt förkrossad! :-(

Mitt i allt läste jag en helt underbar text, kopierade den och tillägnar den till min junior extra mycket just nu! <3

Jag önskar dig inte guld mitt barn
Ej heller pengar o makt
Jag önskar dig modet att vara dig själv
Och stå för det du sagt
Jag önskar dig inte en stenfri väg
Men kraften att vägen gå
Jag önskar dig kärlek i rikligt mått
Och vänner att lita på

Varför ska livet vara så svårt ibland?
Antar att det är för att bli ännu fler lärdomar rikare...
Å lära sej att förvalta det på ett bra sätt.
Men känns som min son fått sin beskärda del av prövningar redan, han behöver inte mera tråkigheter nu! :-/
Fast vi får kämpa på o hoppas att imorgon är en ny dag, o kanske en bättre dag!

Sen har det naturligtvis oså varit ljusglimtar idag, mellan det ledsna.

Nu ska vi se på filmen Frost, nya disney-filmen med kidzen o mysa lite, vi behöver verkligen det nu!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar