tisdag 30 juni 2015

Steka Plättar= Sommarlov!

Idag har dottern en kompis här.
Så jag passade på att steka lite plättar.




Är så mycket sommarlovs-känsla i plättar! ;-)

Igår funderade vi mycket hur vi ska lösa oroligheten över att Naconas ska få kolik igen.
Så vi kom på att vi har hö kvar som skulle räcka till henne i ca tre veckor till, om vi gjorde så att Fredde får gå på sommarbete brevid hennes jordhage/vinterhage.
Sen på nätterna får dom gå tillsammans i vinterhagen.




Vi ska ju naturligtvis fortsätta låta henne beta gräs en halvtimma med Fredde om dagarna, för att sen utöka under sensommaren när gräset inte är lika energi-rikt.
Då borde det funka, hoppas iallafall det!

Jag vet att jag är kanske löjlig, men jag tycker det är jobbigt med djur o små barn som inte kan föra sin talan, när det gäller sjukdomar o om dom har ont.
Så då försöker jag hellre ha mer säkerhets-tänk.
Även om det blir lite extra stök. :-/
Viktigast är att pållarna mår bra!

Ikväll ska dottern åka o hjälpa sin farmor som går agility-kurs med sina hundar.
Då hämtar vi hem sonen, som varit o sommarjobbat några timmar på bagerit.

Hoppas det blir träning ikväll oså, har varit några dagar utan, så vi kan behöva svettas lite! ;-)
 
Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar