onsdag 21 oktober 2015

Stannade i sängen idag.

Idag klev jag bara upp o kollade att kidzen kom iväg med skolbussen.
Sen fick det bli frukost o läsa bok i sängen.




Haft sån hosta som gör mej helt slut.
Så jag sov o vila mest hela dan.
Hoppas jag blir piggare snart!



Vi har funderat på att investera i en ny spis, (i flera år) eller är mest jag som tycker det verkligen är dax nu...




Men det jobbiga är att det är en size 50 som vi har nu, å isåfall det blir ett byte vill vi ha en size 60.
Å då blir det lite jobb, för allt i köket är platsbyggt från 50-talet.
Det betyder att vi måste såga upp o ta bort lite av skåpen o bänken, inte lättaste med andra ord.
Sen nu när jag är fortfarande är sjukskriven, så är det betydligt mindre "klirr i kassan" här hemma.
Så måste priotera vad som är viktigaste att lägga pengar på hela tiden, å kidzen o djuren går först!
Så det här med en ny spis kanske får fortsätta va en dröm, fålla se vad som händer!


Vi fick sista linas matkassen den här veckan, har bestämt att pausa ett tag.




Vi har känt på slutet, att det är lite jobbigt att inte bestämma meny själv.


Igår följde några granntjejer med dottern hem, dom skulle till innebandy-träningen sen.
Dom varvade upp med att spela spel.




Jag gillar att dom kan umgås o göra saker ihop, utan paddor o mobiler hela tiden.

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar