lördag 1 juni 2013

Betes-tränar för fullt!

Ännu en härlig dag!
Var o sprang ett roligt terräng-lopp på dan i stekhetta! 
Så himla varmt o många plågande backar!
Men jag är supernöjd över min insats, sprang 7 km o den sista 1 o halv km sprang jag varannan hundra, gick hundra tills jag var i mål, så totalt 8 1/2 km i "plågande" solsken! :-)

Sen när jag kom hem kom åskvädret o den befriande regnskuren.
Behövdes verkligen regn nu efter så många dars solsken, o efter störtskuren kom solen tillbaks nu på kvällen.
Fick en go grillmiddag oså o sen kollade vi på speedway gp på tvn.
Najs!

Sen efter det tog vi ut hästarna på betesträning.
Vi kör en kvart om dan o sen längre pass för att vänja dom på sommarbetet, så får vi hoppas vi slipper kolik o fång som kan bli om övergången blir för häftig!
Igår beställde jag ny sadelpad o nya regntäcken till pållarna, bort med dom gamla.
Allt för att få en nystart efter Naconas sjukperiod, så smittan som hon hade ska helt bort o vi kan glömma den här tiden.
Nästa helg ska vi premiärrida igen efter hennes "sjukskrivning", längtar så!

Ha så gott nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar