torsdag 22 maj 2014

Tröttast!

Idag kunde jag börja glädja mej över vilka framsteg mina elever gjort, dom här åren jag fått förmånen att följa med dom på deras resa i skolans värld.
Bland annat på en lektion, där en elev glänste över vad han fått till!


Helt underbart, när man tänker tillbaka på vilka motstånd som kan finnas i början.
Sånt gör mej äkta glad! 
Å det är också då jag känner vad härligt det är att få jobba med unga människor, att få ta del av deras härliga energi!
Det är dom dagarna i maj man inser vad ett läsår går fort, när det är dags att börja avsluta..
När man börjar närma sej skolavslutningen som alltid fyller mej med lite vemod, att ta adjö av en relation som man kanske kämpat för att skapa i tre år...
Samtidigt som det är oså häftigt att få önska dom lycka till på färden o tacka för dom här åren.
Ja, dubbla känslor...
Men det är några dagar till som jag får äran att umgås med "mina" kidz, vilket är tur! :-)

En annan sak som oså är märkbart i maj, är att kalendern är full!
Det är nått hela tiden...
Å jag skulle önska att jag var lite piggare så jag orkar med att njuta av maj oså.
Som det känns nu så känner jag mej bara såå trött, vill ha en lucka o bara hinna ta det lugnt.
Men det kommer väll längre fram...
Efter jobbet var jag på föräldraråd, förhoppningsvis mitt sista på ett tag.
Jag har ju varit med sedan äldsta började dagis o sen har det bara fortsatt.
Så det är som dags att ta en paus med det o låta nån annan få chansen! ;-)
 
Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar