måndag 10 november 2014

Virkar o stickar? Jag?! ;-)

Igår på eftermiddagen firade vi farsdag med att bjuda min favorit-svärfar o mitt hjärta på en ute-grillning.
Vi fick en murika för ett tag sen, som vi inte invigt än.
Våra barn har som en förkärlek till att grilla korv o ev kolbulle, så vi har som inte tänkt på den, trots att grilla ute är som vardag för oss, en något lyxigare vardag då! ;-)

Men igår gjorde vi en vilt-pyttipanna som vi stuvade med lite grädde.
Jättegott o mysigt var det, trots vädret som inte höll sej så fint.




Murikan kommer absolut användas mera!

Idag drog jag till moder som lovat hjälpa mej att hitta en ny hobby!
Vi hittade både material till stickat o virkat, o jag ville prova båda.
Eller ville kanske låter väl optimistiskt för en gammal skeptiker till handarbete, jag har ju fått det rådet för att försöka hålla min oro på rätt nivå, nu när jag är hemma o läker ihop.
Har som aldrig haft intresse för det o inte tålamod heller..




Men några timmar senare har jag nu knåpat ihop en början till en bordsduk, o en liten bit till en halsduk till hjärtat, o det går faktiskt rätt bra!
Är inte jättetråkigt, utan ganska rogivande att dra massa "maskor" igenom massa lämpliga hål i garnerna.
Det här kan ju faktiskt bli en ganska bra hobby!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar