fredag 20 februari 2015

Solsken ute, solsken i sinne!

Vilken dag det varit!
Tänk vad lite sol kan göra!
Läste i veckan ett citat som var så himla rätt, att "evigt solsken ger öken" o så är det ju. 
Man behöver dom där mellandagarna med rusk-väder för att uppskatta solskenet!

Iallafall blev det en prommis på fm med en vän o Jason.




Där vi tankade i oss d-vitaminet för fullt!

Sen på em tog jag o hjärtat ut pållarna på en ridtur med lite sköna galopper i solen.




Så himla najs med blå himmel o strålande sol!

Fick faktiskt tillbaka glöden för att rida igen, den där lusten till det!
Har ju haft en svacka ända sen i höstas, att jag inte tyckt det varit roligt längre.
Men jag har ju såklart ridit ändå, för pållarna ska inte behöva lida för att deras matte blivit helt "game over" o tappat livslusten...
Och jag har ändå funnit ro den här tiden att gosa med pållarna o mocka m.m.
Fast jag har sörjt över "borttappade" lusten till allt jag tidigare tyckt varit så kul.
Har t.o.m grubblat om jag ens borde ha kvar hästeriet, hemska tanke! :-/
Men jag tror på allvar att det börjar vända nu, har mera ork o börjat faktiskt le inombords o ärligt över saker o ting, inte "påklistrat", som det varit sista tiden.
Känner mej hoppfull till framtiden, äntligen! :-)

Imorgon blir det en stor schlager-dag för mej, ska bli så spännande o kul!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar