lördag 11 augusti 2012

Lite sjukt äre..

Igår fick vi tillbringa 3 1/2 timma på akuten efter i timma på hälsocentralen med sonen.
Inge kul alls med sjukstuga o att inte veta!
Han har ju varit hängig halva sommarn o dom senaste veckorna feber, huvudvärk, svullna lymfkörtlar, ögoninflammation o varit allmänt opigg.
Men igår gjorde dom noggranna tester iallafall, fick en jättebra barnläkare som tog det på allvar, men innan provsvaren är det bara att vänta!
Hoppas det inte är nått värre o att det går behandla, får ha is i magen, men när barna är sjuka går "man"/jag sönder, vill att dom ska va friska o må bra!!

Idag tog vi en najs ridtur, jag o hjärtat, hur mysigt som helst, snacka om livskvalite för oss!
Fredde (nyhästen) testa lite grann i början, men han har visat ett litet register hittills iallafall!
Annat var det med Nacona-gumman när hon var i tre-årsåldern, shit vilket register!! Hon var inge kul på den tiden!
Men vi o hon lärde oss , tog ju hjälp av en westerninstruktör, så vi körde MYCKE horsemanship o det var nog räddningen för oss!
NU är hon världens goaste o känns såå trygg även om hon kan busa ibland oså, våran tioåriga fina madam!
Fast jag är jätteimpad av mitt hjärta, alltså min man var ganska osäker för hästar när vi träffades men jag lura på han ett föl (nacona) o sen har han växt som hästägare, verkligen o blivit helt grym på att rida!
Idag när Fredde testa honom o bocka lite så var han så lugn o fixa det hur bra som helst!
Jag är så himla stolt o gla över min man som är helt super med pållar nu!
Tror oså hans hästintresse kommer lite från att min man gillar hojjar, han kör cross, trail o speedway för skoj skull, så hästkrafter som hästkrafter eller nåt! ;-)
Vi fick iallafall en himla härlig ridtur i skogen idag o hoppas det fortsätter så!

Nu ska vi snart ladda för lite skön speedway i tv-soffan!
Jason-kepan ska självklart på! ;-)

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar