tisdag 20 januari 2015

Jag förlorade min far, men vann en syster...

Har ju hela mitt liv trott att jag haft tre syskon, men när min farsgubbe dog fick jag/vi veta att vi hade en syster till.
En syster som fanns redan innan vi var tilltänkta.
I vintras kunde jag inte ta in det, hade som nog med sorgen o mej själv överhuvudtaget.
Men nu innan jul skickade jag ett julkort, o nu har jag som fått en ny "brevvän".
Har inte haft brevvänner sen tioårs-åldern, när man hittade dom i gamla tidningen "starlet", lite nostalgi med handskrivna brev.
Men känns rätt skoj nu att få kontakt o lära känns varann!




Idag damp det ner ett nytt brev i brevlådan, känns spännande vad den här kontakten kan bli av.
Jag kan ju ärligt säga att jag fortfarande har tre syskon, dom jag växt upp med o som jag håller av jättemycket!
Men ändå lite intressant vad livet kan ge...
(Ps. Ser ni min egenvirkade duk som pryder bordet, haha)


Var iväg till kuratorn idag, är så tacksam att just jag fick en sån fantastisk människa som hjälper mej så mycket i min tillvaro nu!
Börjar kännas hoppfullt inför framtiden!


Sen hade jag kaffe-dejt med en granne, trevligt!
Fick fina tulpaner oså.




Är så mysigt med tulpaner, nu när julen är bortstädad.

Ha så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar