måndag 12 januari 2015

Snön faller..

Snön kom med besked idag.
När jag tog in pållarna ikväll, var dom helt översnöad.
Tur dom hade täcken på sej iallafall.




Men det är väll bra att det kommer snö, så vi kan börja åka skidor, galoppera i fluffsnö o åka slalom (så fort jag fixat några skidor bara.) umgås med vänner o annat som jag brukat uppskatta...
Allt det här brukar ju jag tycka är kul på vintern, men nu fattar jag inte ens varför jag skriver om det ens...
Har tappat det roliga i det, jag bara gör vad som förväntas av mej, för familjen typ.
Jag har tappat det "kuliga" i allt, o det sörjer jag.
Optimisten i mej, har blivit en blek kopia som fejkar...
Men kuratorn säger att det är precis det jag ska göra, typ "fejk it to you make it.."
För hon säger att det kommer tillbaka, när det vänder o jag får mer kraft o ork.
Ingår i sjukdomsbilden, o det säger läkaren oså så det är väll bara att fortsätta försöka göra dom gamla sakerna som jag mått bra av o tyckt varit kul, så kanske det kommer!
Att jag på riktigt känner glädje igen.

By the way, har iallafall klarat dag 1 i min sockeravgiftning på 80 dagar, fast höll på att fejla när jag tog fram kaviaren till mina hårdkokta ägg, är tydligen jättemycket socker i kaviar.
Lite drygt att det är så mycket sånt att kolla upp, är ju socker i nästan allt gott?!

Ha så gott iallafall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar