fredag 13 april 2012

sista dan på lovet.

Klev upp till ljudet av någon sorts mackapär som platta till gruset i nya stalldelen! Härligt med sovrumsfönstret mitt emot byggplatsen... :-)

Drog på mej springkläderna o tog med filuren på en lååång springtur imorse, närmare 1 timmes springa!! Trots blommande skavsår när jag kom hem o ont typ överallt, så njöt jag nästan hela rundan! Morgonsol, tussilago i dikena o bara frid i sinnet, såå himla najs! + kändes bra att röra på sej igen, efter en o halv veckas träningsuppehåll! Bra för "jakten" på mina "vollanger" oså!
Softa sen o fastna i en bok, nyaste "hammarby"-serien! Var ett tag sen jag hade ro att läsa, men idag funka det hur bra som helst!

Förresten hade vi det hur trevligt som helst i går oså med vårat besök, kocka till asgo mat (om man får säga så själv..?!) Köttfärsbiffar med knaperstekt finhackade bacon, soltorkade tomater samt fetaost o hasselbackspotatis o våran just nu favvo-sås: ica selections tre peppars baernaise, så attans gott blev det med goa "periqucita reserva" i glasen! Många glada skratt o bebis-gos blev det oså! :-)

Plus att jag blev asnöjd för min nya väska som jag hämta ut igår, superduper-snygg var den så det blev ett lyckat köp!

Idag fick jag besök av en vän som troligtsvis ska ha sin häst på sommarbete hos oss i sommar, ska bli så kul! Bara hoppas donnorna kommer överens i hagen oså! ;-)

En bra sista dag på påsklovet blev det iallafall! Imorrn blire nog lite grillat på grillplatsen våran, önskemål från kidzen + en ridtur med Nacona-gumman, sen fålla vi se vad morron-dagen bjur på!

Ha så gott nu sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar