torsdag 21 juni 2012

Ännu en härlig kvällsridtur!

Är hyfsat slö nu efter varit ute på en två-timmars skön ridtur i skogen!
Bara älskar att ha ridsällskap till mej o Nacona-gumman o sen detta najsiga väder som vi haft turen att ha nu oså, blir så härliga kvällsridturer då! :-)

Fick igår höra på ridturen våran av en granne som kom ut när vi red förbi, att dom sett en STOR björn i våran ridskog för en vecka sen, känns inge vidare... :-/

Jag har sån björnfrossa sen jag o filuren mötte en liten björn på våran springrunda för tre somrar sen. Usch, är så tacksam o glad att jag hade is i magen då o att det gick bra!
Nallen var bara 30 meter ifrån o stod o glodde in oss..
Jag lekte militär o beorda filuren att krypa o vara tyst i värsta militär-anda.
Sen gick jag rak i ryggen o fortsatte gorma att nallen skulle gå samtidigt som vi gick myrsteg därifrån, jag snegla på han utan att titta i ögonen, tills vi var ca 150 meter därifrån o jag såg att han gick in i skogen igen.
Sen bara sprang jag, som jag sprang!!!
Tror aldrig Filur o jag sprungit så fort nån gång! :-s
När jag kom ner på vägen stod jag vid en lyktstolpe o kräktes typ o knäna skaka så jag knappt kunde gå, var så dj--la rädd!!
O det är jag fortfarande bara jag tänker på det!

Så hädanefter när jag är ute o rider ska jag prata o "skråla" som tusan, så nallarna inte blir överraskad av oss utan hör oss på långt håll...
Hoppas verkligen att jag inte behöver se en björn nån mer gång heller, förutom i djurparkerna då.
Är så trött på björndebatten oså, att de är så söta o att inte så många ska skjutas.
Lätt för betongfolket som oftast bestämmer om det att säga, men vi som bor på landet o börjar få dom så nära oss, uppskattar inte deras sällskap! :-(
Vill inte att vi eller våra djur ska bli uppäten!

Nu måste jag nog göra kväller för vi ska ta en ridtur imorrn på fm oså!
Sen ska jag ladda för att fira midsommar med goa vänner!
Ska bli så najs!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar