torsdag 7 juni 2012

Hm, har jag en rodeo-pålle månntro...

Ojoj, ikväll fick jag hyfsat hög puls!
Satte in pållarna i sommarhagen med deras nya gräsreducerare (munkorg med små hål att äta gräs genom) Dino har ju typ alltid haft en sån, så där var det inga problem.
 Men Nacona-gumman!! Nu var jag ju ganska naiv oså, i och med att hon är så himla följsam o gör allt jag ber henne om oftast, så att ha den på är väll inga problem, tänkte jag...
Om ni sett ferdinand i kalleankan på julafton, då kan ni tänka er Naconas framfart!!
 Stackars Dino-gubben, han sket nog nästan på sej!
Iallafall efter en massa vilt rejsande över stock o sten kom hon när jag kalla in henne, så det får nog bli långsam tillvänjning av sommarbetet (alltså som vanligt de senaste åren efter hon hade sin kolik, som vi inte vill va med om någe mer.) Blir till att köpa in lite mer hö o ta det easy... :-/

Tja, annars känns det lite som vilda västern på jobbet, bra o dåliga nyheter omvartannat, så jag känner mej lite i gungning.. ingen rolig känsla! :-/
Men is i magen, det brukar alltid ordna sej o jag har sommarlov om 9 dagar, så jag ska nog överleva!

Nåt som känns himla gott är att det är sol på g, underbart!
Vill grilla imorrn efter jobbet. :-)


Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar