torsdag 28 juni 2012

Full rulle!

Idag har det varit full fart!

Klockan sju kom hovslagarn o skodde våran finna Nacona-gumma som oså fyller tio år idag!
Underbara år med underbar häst!
Vi har ju haft henne sen hon var ett halvårs gammalt föl, och tiden har flugit iväg, känner jag!
Firar henne lite extra idag iallfall! :-)
Ska försöka få till scannern jag köpte häromdan oså och ladda upp lite fina kort på henne som föl sen.

Iallafall skjutsa jag killarna till kojbyggarlägret idag med.
Sen åkte jag o dottern o dejta syster yster o hennes barn på djungelhuset.
Där blev det full rulle för fyra kidz som röjde runt o hade det najs flera timmar!

Efter det var vi hämtade mannen som sovit efter sitt nattpass o åkte på sonens taklagsfest på kojbyggarlägret.
 Häftig koja de fått till, synd bara att de var tvungen att riva den sen.
Eller dom kanske det inte var, mest vi föräldrar som fick dra ur alla spikar de varit så generösa med! ;-)

När vi kom hem sen efter middan hade vi en begravningscermoni för våran lilla kanin Vitnos, som gick vidare till "dom eviga kaninängarna" efter en tragisk olycka igår. :-(

Så nu känner jag mej rätt nöjd, ska ta det väldigt lugnt med dottern, grabbarna grus åkte på kvällens trail-träning nyss.

Jag är rätt nöjd oså att jag städade o klippte gräset igår, hade inte orkat idag, är såå trött!
Så nu blire vila resten av kvällen.

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar