fredag 28 mars 2014

Streptotricos-träsket är här... Igen! :-/

Jahopp, då var vi tillbaka i den här förbaskade sjukan igen då, som nacona "fick" 2011 o som vi inte blivit av med.
Inge bitter....
Fast jag försöker att inte va det så är det väldigt svårt att undgå det! :-(
Kommer aldrig mer bjuda in "folk" som jag inte känner på våran gård med deras djur. Finns så mycket galet där ute...
Förra året kostade den här sjukan oss ca 20.000 + en massa lidande..
Får hoppas silvret kan hjälpa oss denna vår, så det inte blir riduppehåll o en deppig tid. :-/
Hoppas, hoppas!


Vi ska vara ute i tid iallafall o pröva lite alternativa vägar, förra våren gick vi ju hela vägen enligt veterinärers väg o den ledde bara till en massa plågor och ändå blev hon inte frisk, så nu ska vi pröva främst silver o lite annat. Så håll tummarna för oss!

Efter jobbet var jag helt slut igen, fast jag hann med att njuta en liten stund i solen, najs!


Sen har jag mest tillbringat fredagskvällen som en zombi o halvsovit, känner mej mer slut än någonsin!
Men skönt med helg efter en vecka med otroligt mycket turbulens!
Hoppas på mycket sol, vila o energi-påfyllning!
Ha så gott nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar