onsdag 9 april 2014

Ammoniak-lukt o ljuva majblommor!

Då var det dags för våren på riktigt!
Ja det är det när majblommorna är i farten! ;-)


Å ju fattigare landet blir, desto viktigare är det att göra en insats för barnen!
Ett mycket bra köp!

Vi har haft ett "drama" i huset i två dar, det har luktat ammoniak i köket.
Å då snackar vi inte lite, utan asmycket!! 
Vi har skurat golven som blådårar, luktat på hundarna eftersom vi misstänkt att dom läckt, o då speciellt filuren eftersom han börjat bli rätt gammal..
Stackarn, som blir beskylld för saker han inte gjort! ;-)
Tills att ikväll höll vi på att bli galna av lukten!! :-/
Då googlade jag "ammoniaklukt i köket", och fann svaret!
Det visade sej att det var kylskåpet som var "boven i dramat"!
Så nu åkte den ut o genast luktade det mindre, helt galet egentligen!


Men skönt att hitta felet iallafall!
Så nu blir det att shoppa ett nytt, nåja ganska nöjd med att jag lyckades klura ut det!
Ett problem mindre, av allt elände som varit på slutet för oss. :-/
Hoppas det vänder snart!

Något jag är riktigt glad för är kameran i min nya mobil, den har en kalasbra blixt! :-)
Så nacona-gumman fick vara fotomodell när jag nyss tog in pållarna för natten.


Nä, nu äre dax att sova, har varit en lååång dag!
Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar