fredag 25 april 2014

Springtur o uppstekt tjockpannkaka, vilken lyx!

Jag sitter ute i solen o bara är!
Känner mej så tacksam över att må bra o att allt flyter på. :-)

Har varit och sprungit en runda, första för i år och jag är så himla glad att jag orkade! 
Tog med Jason på hans första springtur nånsin och det flöt på ganska bra.
Lite skällande vid vissa möten och ner i diken ibland, men han skötte sej fint!
Fast jag saknade Filuren som springsällskap, men med sina 13 år nu så går det inte längre. :-/
Hans kropp håller inte för det, men det gjorde lite ont när jag satte på mig springskorna och han bara tjuter och hoppar av glädje att han vill med, oså stänger jag bara dörren för han.
Men det är för hans bästa, jag vill ha min gamle vän kry och med ett tag till!
Jason och jag sprang 30 min, så jag är helnöjd! :-)


Han fick gå ner och bada i sjön på hemvägen, var så varmt.
Fast isen har inte riktigt gått än, men det börjar närma sej.

Sen fixa jag en lyxbrunch till mej, uppstekt tjockpannkaka.
Det bästa jag vet!
Vi hade pimpat ugnspannkakan igår med bacon och äppelskivor oså kanel på det, yammi!


Ett riktigt barndoms-recept som håller än, så mycket godare uppstekt i fyrkanter dagen efter.
Kanske inte världens nyttigaste, men såå gott!
Dessutom sprang jag ju innan, så jag var verkligen värd detta lyx! ;-)

Ha så gott nu, ska jag fortsätta ha i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar