onsdag 23 april 2014

Regnskållor ännu ett år o premiär-cykeltur!

Ännu en solig dag!
Helt underbart! :-) 

Nått som är mindre underbart är att Nacona fått regnskållor igen eller streptotrikos som det oså heter, jäkla hemska sjuka!
Men nu har vi ju haft otur att haft det mer eller mindre sen 2011 (när hon blev smittad) om vårarna och börjar tyvärr kunna det här nu... :-/ 
Sen hoppas jag inte att hon blir så dålig som förra våren, när hon oså fick stafylokocker i såren.
Nu har vi sett det i tid och hoppas slippa behandla henne med antibiotika-sprutor o ta smärtsamma biopsi-provtagningar där hon måste sövas som förra året, inte kul!! :-(
Utan istället tvättar vi henne med ett specialschampo som vi fick utskrivet förra våren och baddar pälslösa fläckarna som börjar komma på henne med kolloidalt silver.
Så håll tummarna för oss nu, att det räcker så! Jag känner mej hoppfull iallafall att det kommer gå bra i år, med allt gogglande och hela svängen hos veterinären förra våren så börjar vi få rutin på detta och ska kämpa, så att vi inte ska drabbas så hårt i år. Och kanske behöver inte bli lika fattig heller, fast vad gör man inte för sina pållar! Men lite surt känns det att bara slänga pengar i sjön, och sen få tillbaka samma elände år efter år... Inge bitter! Häpp, måste skärpa mej! Man kan drabbas av värre grejjer, så upp med hakan o se framåt, är vad som gäller! ;-)
Kanske ska investera i en bra klippmaskin o klippa pälsen kort nästa vinter, för det är en fukt-hudsjukdom som trivs i tät päls, så det tål att funderas på...


Pållarna torkade snabbt i den varma solen, som vi har tur med nu.

Efter tvätt av pållarna, tog vi ut cyklarna dottern o jag, och följde med hjärtat på hans springrunda.


Härligt att cykla igen och jag är så nöjd med min nya cykel, den gick kalasbra! :-)
Hoppas jag blir piggare snart så jag kan ha ork att börja springa igen, längtar tills dess! Saknar att springa... men snart så!


Våra goa pållar i kvällssolen!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar