måndag 7 april 2014

I'm back..

Haft en helvetisk vecka med mycket feber, blåskatarr-ont och i idag lite ångest oså!
Men tänkte ändå att jag gillar ju att blogga, så att inte göra det hjälper inte mej att må bättre. :-/
Sen är det väll inte vrålmånga som kommenterar o kanske inte heller som läser min blogg, men jag gillar att blogga, så så får det bli! ;-)

Ångesten idag kom över att jag fick åka o dra ut en tand som varit en riktig problemtand genom åren.
När jag var i tolvårsåldern borrade man den tanden o råkade glömma en del av borren i.
Lyckligt ovetande om det, tills jag fick världens inflammation i den -93, då borrades den ur o fyndet uppdagades... :-/
Blev en besvärlig rotfyllning där o då, där man oså konstaterade att jag hade en infektion kvar under tandroten, som syntes på röntgenbilderna.
Nåväl tandläkarna tyckte sålänge jag inte hade ont så fick den vara, men sen nu i år tappade jag en plomb som gick bara sönder mer o mer o det började göra ont i munnen.
Idag fick jag åka dit akut o först ville de göra en ny o även dyr (igen) rotfyllning i samma tand, då drog jag i handbromsen!
Den skulle ut, eftersom röntgenplåtarna fortfarande visade på att infektionen var kvar, mest troligt sen -93 o kanske ännu längre oså. :-/
1 och 1/2 timma tog det att få ut den o nu har jag göront!! :-(
Fick ingen penicillin heller, för det brukar man tydligen inte ge..
Å nu har jag sån ångest! 
Om jag gjorde rätt...
Min moder drog en tand för några år sedan, en vecka senare låg hon nersövd i respirator i 6 veckor sjuk i non-hodgkins lymfom, en rätt allvarlig cancer.
Vi fick under den tiden fyra förberedande att hon skulle dö-samtal. :-(
Men hon lyckades besegra cancern o är nu tillbaka fullt ut i livet.
Men läkaren sa där o då att utdragningen av tanden säkerligen startade den sjukdomen, sen hade hon kanske fått det ändå, vad vet jag...
Han sa iallafall att det är vanlig kombination med att dra ut tänder.
Tycker fortfarande det känns skrämmande att bli påmind om den tiden. :-/
Så nu är jag lite nojjig o tycker inte det känns så kul, samtidigt som det ändå kändes rätt att ta bort problemtanden, är nog inte så nyttigt att ha en infektion i kroppen i flera år heller!?!
Får försöka tänka positivt o hoppas på det bästa nu!
Imorrn är en ny dag! 
Ska ta mej till jobbet imorrn till mina härliga kidz, då får man ju fullt upp med annat att tänka på! ;-)

Har skaffat en ny mobil o har svurit lite ikväll att jag inte kunde ladda ner iTunes till min relativt nya dator, så jag kunde inte göra sån smart överföring med kontakter, bilder mm, som borde gå, morr!
Så då laddar jag upp en gammal bild som får mig att må lite bättre i detta tycka-synd-om-träsket!


By the way, jag lovar att inte stanna i det där träsket, jag ska kravla mig upp o börja må bättre, bara måste det!

Imorrn är en ny dag! :-)

Ha så gott nu alla goa därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar