onsdag 16 juli 2014

Ölets dag.

Idag var vi på öppet hus hos ett lokalt öl-bryggeri.
Riktigt trevligt var det att gå runt o se hur det gick till att brygga öl!




En najs utflykt.

Sen idag oså fixade vi upp sittpinnar i hönshuset, av drivveds-pinnar vi hittade vid sjön.
Fint blev det!
Nu äre bara ett rede kvar att göra, där de kan lägga sina framtida ägg.
Älskar vårat farm-liv!




Vi får vänta lite på dom små kycklingarna, att dom ska våga lämna sin växa upp-lådan o bo in sitt nya hönshus!
Fast känns som vi måste skaffa några fler  unghöns, lite för stort annars för tre stycken bara.




Det ordnar sej nog!
Dom är så söta, våra små kycklingar Pippi, Pim och Buster.
Har som ingen aning om de är höns eller tuppar än, men det visar sej...

Nu ska jag snart ladda för ännu ett tabata-pass, det är precis två veckor sedan jag var på mitt första, idag är det min åttonde gång.
Fast dom ändrar tiderna nu så det blir bara tre pass i veckan framöver med dom, men jag ska börja springa igen nu när jag känner mej hurtigare! 
Så jag ska fixa att fortsätta med minst fyra träningspass i veckan ändå! :-)

Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar