torsdag 17 juli 2014

Springrunda och gräsklippning!

Var ut o sprang idag, blev en runda i skogen på 7 km o sen en kms asfalt där jag gick på slutet.
Skönt att jag har orken, men har träningsvärk som tusan!
Är ju inte van att träna som jag gjort nu i två veckor, men det är det värt!
Fick med mej hjärtat oså, som sprang lite snabba intervaller medan jag joggade runt.
Härligt med sällskap iallafall i sköna miljöer!




Sprang förbi fina hö-härsjor, känner sån nostalgi när jag ser dom!
Barndomsminnen från när jag växte upp på en bondgård på landet. :-)
Hjärtat o dottern tog ett dopp i sjön efteråt, men det är fortfarande kallt vatten, iallafall för en badkruka som mej!


Sen tog jag o klippte gräset, har fått låna en gräsklippare som är grym.
Lyssnade på Dregens sommarprat samtidigt, så då gick det undan.




Dottern håller på att träna kaninen tiger att gå i sele, går bra nu.
Sen hade kycklingarna vågat sej ut från "växa upp-lådan", snart så kanske de rör sej i hela hönshuset.

Våra jordgubbar som vi odlade i pallkragar var äntligen färdiga, så det firades med en sommartårta.
Yammi!

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar