torsdag 10 juli 2014

Sista sommaren med filuren...

Jag börjar ha bestämt mej...
Det här får bli den sista sommaren, som vi får njuta av Filurs underbara sällskap!
Han fyllde tretton i våras, och bara det är en hög ålder för en malle som han.
Jag vill inte han ska plågas nu när slutet börjar närma sej, han hör inte lika bra som förut, när han legat länge har han svårare att ta sej upp nu. :-/
Så även om det gör as-ont att ens tänka på ett liv utan filuren, så kan jag inte va ego o bara ha kvar han för att jag alltid skulle vilja ha honom hos mej...
Livet funkar inte så, tyvärr! :-(
Jag har börjat förbereda kidzen oså, att när sommaren är slut o hösten tar vid ska han få somna in, min bästa goaste vän.



Det kommer bli tufft, kanske tuffaste beslutet jag kommer att ta, men jag känner att jag måste göra det för hans skull.

Tänk om livet var som den gamla 80-talslåten "forever young"... 
Men så är inte livet!
Vi får försöka njuta av hans sällskap den här sommaren o göra hans sista tid, till fina minnen!

Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar