onsdag 6 april 2016

Hem till gården.

Sen jag "krascha" för snart 1 1/2 år sedan har serien "hem till gården" på tv 4, varit en del av min dagliga rutin.
Helt galet, för jag avskydde den från början men den blev min följeslagare under den här tiden när jag inte mått så bra.
Min läkare uppmuntrade mej från början att skapa trygga rutiner här hemma.
Så dagarna har bestått av kaffe till "hem till gården" o sen ut o pysslat med djuren på farmen våran.
Så den har nog hjälpt mej i min läkprocess, fast jag inte trott det.
Idag var det nog sista gången jag tittade på den, hoppas jag.




Känner mej som klar med den rutinen.
Nu ska min nya rutin bli att arbetsträna o förhoppningsvis jobba på riktigt sen.
Jag vet att tillfrisknandet fortfarande kommer att ta ett tag, men känns som jag klättrat upp på den trappstegen o är ett steg närmare mitt "gamla jag" fast med nya erfarenheter o lärdomar, som gör mej lite starkare o klokare.


Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar