torsdag 14 april 2016

Viktiga majblomman!

Idag kom dottern hem med majblommor, som hon ska försöka sälja i vår.




Är sån nostalgi med majblomman, kom ihåg när jag var i hennes ålder typ år 82-83 nångång så sprang jag runt o sålde. 
Då fattade jag inte hur viktig den är, var mest för att tjäna pengar till klasskassan.
Men nu många år efter, vet jag hur viktig den är för många barn.
Finns så många barn där vi bor, som har det tufft o inte har råd att vara med på aktiviteter o annat som många bara tar för givet.
I mitt förra jobb så hjälpte jag elever att söka bidrag från majblomman, så jag vet att det funkar.
Så är det något man ska köpa, så är det majblommor för dom hjälper barn som har det svårt där du bor!


Idag blev det ett städpass här hemma, för det såg förjäkligt ut.
Är som värsta årstiden när hundarna fäller o drar in massa lera o grus, sen har vi tvåbenta som bor här slarvat rätt mycket oså.
Skönt när det är gjort iallafall!
Tig fram crosstrainern som stått i skrubb-rummet några år.




Ska komma igång o träna lite mer nu, när lusten till livet kommit tillbaka.
Körde ett pass framför "ninja warriers" på tvn.




Var extra spännande när hjärtas kusin gick vidare i semi-finalen.
Så grymt jobbat av honom!
Å grymt jobbat av mej, blev en mil på 45 min så jag är nöjd över min insats.


Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar