tisdag 27 mars 2012

behandla andra som man vill bli behandlad själv...

Vissa dar är tyngre än andra..
Är ändå glad att jag kommit igång med träningen på riktigt, så jag få avreagera mej o bli "starkare"!
Jag klarar att ta rätt mycke skit, "bring it on" är en tuff tjej som grejjar det mesta o har så mycke att va tacksam över: en underbar man, 2 supergoa kidz, en härlig gård med massa fyrbenta som gör mej lycklig, ett kanonbra jobb, fina vänner, med mycke mera.
 Meeen när man ger sej på mina barn, då gör det ont, djävligt ont!!
Tycker det räcker att dottern gått igenom en jobbig mobbinghistoria på dagis, nu har ju hon äntligen "rest sej" o funkar hur bra som helst på skolan, då blir sonen behandlad som skit! :-(
En charmig byskola kan va hur bra som helst o samtidigt ett rent helvete för dom som inte kommer in i "charmen".
 Riktigt jobbigt äre iallafall!! För hela familjen! Vissa stunder bryter jag ihop o i andra försöker jag klura hur vi ska göra för att lösa allt det onda, vi hamnat i! :-/
Som sagt, jag är gla att jag kan träna för jag blir "starkare", o orkar bättre o nu om nånsin måste jag orka för att stötta mitt barn som mår skitdåligt över det här!
Peppa honom att gå till skolan fast han inte vill någe mera, är jättetungt att behöva nästan tvinga honom, till ett ställe han inte trivs på längre.. :-(
 Att kriga för mina barn, är min skyldighet som förälder, o det kommer jag göra igen o igen om jag måste! Önskar bara att jag slapp se mina barn lida över andras dumheter, önskar jag kunde skydda dom från sånt här! Intalar mej att efter regn kommer sol.. behövs nu!
Ja säger väll som vanligt: Imorrn är en ny dag... hoppas verkligen det vänder snart!

Ha så gott sålänge!

1 kommentar: