söndag 11 mars 2012

nackspärr... :-(

Vakna med världens nackspärr, gör så himla ont hela tiden! Hjärtat fick smörja in med voltaren, brukar lindra lite.
Igår var det två veckor utan snus, vilket är fantastiskt men då rök naglarna, inge bra! Var ju världens nagelbitare som tonåring men sen typ femton år tillbaka har jag hållit mina naglar fina o långa tills igår, jä--a skit!! :-(
Jaja man kan väll inte få allt, är ju bara att spara igen o lacka,lacka hela tiden så kanske de får vara kvar!

Nöjd med mellon blev jag igår iallafall! Rätt låt vann, men var väldigt många bra i år! Ska bli kul att planera min tradition, schlagerkväll med tjejerna i maj, ska bli så skoj! :-)

Annars har jag ju hängt med i bigbrother o upprörts på slutet, av mobbingen som sker på tv av så kallade  "vuxna" där, inte ok!! Man får bli hur mållös som helst av provocerande människor som Hanna w, men aldrig ok att mobba!  Ska bli spännande att se ikväll om bb-ledningen tar tag i mobbningen, om inte tror jag att jag ska välja bort det, om jag kan.. är ju lite bb-beroende.. pinsamt men sant! :-/
Appro på mobbing, dottern fick en kalasinbjudan av en från dagistiden i helgen som var, men hon ville absolut inte gå fast vi försökte peppa att hon blir inte utsatt nu o att dom tjejerna kanske har växt på sej, men hon vägra! Där ser man vad det tar att bli utsatt för mobbning, långt efter...
Kanske vuxna ska tänka på, att det inte bara är att gå vidare, tar tid att läka..
Självklart slapp hon gå, hon är inte redo att träffa sina plågoandar från dagis än.. Men hoppas verkligen att  hon en dag kan möta dom modig o med stark självkänsla , som hon verkar vara nu på den nya skolan, så hon kan få en upprättelse o kan känna att det aldrig var hennes fel att hon blev utsatt där på dagis!

Nä nu ska jag ut o pyssla med pållarna medan voltaren-krämen lindrar nacken!

Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar