måndag 5 mars 2012

sportlov...

Första dan på sportlovet! Vilken glöd o energi jag känner för det??!! (lätt ironisk), kan bero på att jag fortfarande hostar o är trött hela tiden eller oså är jag bara så sämst som förälder just nu! Orka!!
Mannen jobbar natt o sover på dagarna med rätta, men jag känner mej lite ensam o svag just nu att rodda aktiviteter till våra goa kidz, samtidigt känns kraven att man bör göra massa sportigt o roliga aktiviteter, så är väll bara att tvinga sej till lite ork! men just idag tror jag vi skiter i "sport-" o bara har "lov"
Satsar på nya tag imorrn! ;-)

Blev lite glad, tror jag hittat mej en minigris-uppfödning som känns ok! Kan bli en söt liten nasse därifrån i vår, hoppas!! Fast blir en lång resa, göteborg men kan va värt oså! Familjen saknar fortfarande våran goa Carola som vi var så fäst vid, så en ny minigris på gården är ett måste!

Sen tror jag ska peppa mannen att anmäla sej på en skogskörnings-kurs för häst, som jag såg annons på nu! Skulle vara asbra både för Nacona-gumman o mannen som varit lite sugen på den biten! Vi fålla se!

Nä, nu ska jag klä på mej o ta med fällen o en kaffekopp o sätta mej ute i solen o spana på kidzen som skejtar på skaren på lägdan, dom verka va rätt nöjd o roar sej ändå trots vi inte har några flaschiga sportlovs-planer än iallafall!

Ha så gott nu sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar