fredag 18 maj 2012

80-tals jeansen..

Iförrgår hade vi en rolig diskussion på jobbet om 80-talet, vad vi egentligen hade för oss då. Riktigt kul var det att tänka tilbaka på allt galet vi hade på oss. Salomon-ryggsäckar, takano-overaller, permanentat hår, vitt läppstift, okej-tidningar, jane hellen-smink + massa, massa annat!

Nåt som jag fundera lite extra var jeansen, oftast lewis 501-or som vi gärna blekte med klorin samt lappade o sydde gärna i kilar oså som revärer.
Såna skulle ju va smart att ha nu oså, kanske inte riktigt samma braiga anledning men ändå. Kan ju skylla på att jag vill se så "80-tals chick" ut..
Då var ju en andledning att som fjortis kunde man inte med rätta ha jeansen som man hade som 12,13- åring, så då var det smart att sy i kilar så kunde man ha dom ett tag till + att det var så himla poppis på 80-talet.
Finns många jeans som jag gärna skulle vilja ha, men som på någe sätt "krymt" idag. Dom skulle jag kunna göra "första hjälpen" på o sy i kilar så vips, kan jag ha dom igen...liksom lite trolleri!
Ett annat sätt kan ju va att ta tag i träningen på riktigt så kan jag ha favvo-jeansen utan att sy, förresten kan jag inte sy heller! ;-)

Var iallafall ut o sprang en runda i morse, kändes ok men inte går det fort precis men jag har faktiskt varit krasslig så jag kan nog inte räkna med så mycke annat just nu!
Kommer iallafall bli lite tufft inför onsdagens vårruset när jag inte sprungit så mycket i vår, som jag velat!
Syster yster kommer väll sitta vid målet o grina över väntlöshet, får väll slänga dit en kalle anka-pocket vid mållinjen så hon har nått att göra medan jag njuter av naturen, underlaget, umgänget med alla andra vårrusare eller oså kanske det va för att jag springer så otroligt attans sakta, vad vet jag.. ;-)

Nu ska vi snart åka till en grannby o grilla o umgås lite, ska bli såå najs!

Ha så gott nu alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar