tisdag 28 maj 2013

Fartlek...

Vilken kväll med massa skön sol igen!
I like!
Iallafall tog jag o sprang när jag kom hem efter jobbet.
4 km med lite fartlek... 
Varför man nu kallar det för det egentligen?!
Att springa fortare emellan varannan lyktstolpe är ju inte direkt en lek!?
Bara jäkligt jobbigt, men det tar, o det är bra!
När man ändå ska ut o röra sej, kan man lika gärna ta ut sej rejält o rensa skallen lite oså! ;-)
Funderar lite om jag ska ställa upp o springa ett springlopp i helgen hos en vän, fast jag kommer springa så sakta jämfört med dom andra som ska tävla där! 
Fast å andra sidan springer jag fortare än alla dom som aldrig springer... 
O dessutom måste nån ta sista platsen oså, så då kanske jag kan tinga den!  ;-)

Var förresten på en föreläsning igår kväll som störde mej...
Helt otroligt att jag slösa en kväll i mitt liv på massa neg. skit! :-(
Jag trodde jag skulle få verktyg för att lyckas med mitt barn mer framgångsrikt utifrån sitt funktionshinder...
Var iallafall så jag uppfatta den på inbjudan.
Istället fick jag sitta o lyssna på allt fel skolan gjorde i två timmar!!
Självklart tycker jag oså att skolan ska ge särskilt stöd, men de ska inte uppfostra mitt barn!!
Det ska jag själv som förälder göra!
Mitt barn ska anpassa sej till världen, det är inte världen som ska anpassa sej efter mitt barn!
Mitt jobb är inte att curla o sopa framför honom o sen skylla på alla andra!
Det är jag som ska ge han verktyg att klara sej i livet, det är inte skolan o kriminalvården som ska göra det... som många föräldrar verkar tro?!
Nu sitter ju jag på två stolar, men ändå.
Jag har iallafall bestämt mej för att inte slösa någon mer tid på liknande, lägger hellre den tiden på min familj!

Längtar till morgondagen oså, ska tillbringa min sista lediga dag mitt i veckan med att umgås med en go vän!
Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar