söndag 19 maj 2013

Vilken solig helg! :-)

Vilken sol vi fått i helgen, så himla najs!
Fick en jätte trevlig kväll igår med schlagerkväll med goa vänner!
Sen när tjejerna åkt hem hade jag o hjärtat turen att få se sammandraget från speedway gp, så jag behövde inte missa den! ;-)
Idag har jag läst en massa i en spännande deckare i solstolen, så skönt att ha ro att läsa igen!
Jag älskar ju att läsa, men när jag haft för mycket, som det varit ett tag nu har jag inte kunnat koncentrera mej, men det kunde jag idag! I like! ;-)

Ikväll var jag ute o sprang i värmen, så himla gött det oså!
Så nu är jag på G igen, o nu ska jag hålla mej frisk o fortsätta springa en massa!
Fast lite gruvsamt kändes det innan, det var första gången jag sprang helt själv utan hundsällskap.
Har inte hänt på säkert femton år som jag inte har nån filur eller lejon som sällskap på springtur!
Men eftersom vi har björnar så nära i skogen, så törs jag inte springa där...
O Filurs tolvåriga kropp tror jag inte håller för att springa på grus o asfalt längre, som det blir nu när jag väljer att springa på väg.
Han var inte heller så gla att han inte fick följa med som han alltid fått, när jag satte på springskorna... :-(
Fast det gick rätt bra ändå, med musik i lurarna så gick det ganska bra ändå!
I höst kan jag nog börja ta med Jason på springturerna, så det får jag se fram emot!
Men det är en sorg att inte ha Filuren vid min sida på springturerna framöver, han har varit underbar att springa med, men vi får promenera ihop iallafall.
Å kanske får det bli en skogstur tillsammans framöver oså, om jag jobbar med min björnfrossa kanske... :-/
Vi fålla se! :-)

Ha så gott sålänge nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar