lördag 25 maj 2013

Fick ett björntips!

Vilken soft dag!
Så mycke sol o lugn o ro! I like!!
Igår hade vi (några förälder o jag) knattedisco för våra kidz o deras kompisar, så lyckat o kul att se alla dessa glada dansande barn! :-)

Dottern har haft en kompis här idag, så det har varit massa pyssel med Dino o kaninerna o marsvinen har blivit mycke uppvaktad! :-)
Själv har jag suttit i en solstol o läst, så himla skönt!

Inatt sov hästarna ute första natten för i sommar, så jag gardera mej o hade sovrumsfönstret uppe, ifall vi skulle få påhälsning av nån björn...
Såå korkat egentligen, för vad hade jag kunnat gjort + att nattens blåst gjorde att jag fick blåskatarr-känning med öppet fönster! 
Mindre bra! :-(
Iallafall fick jag ett sånt bra tips idag!
För att slippa björnar i närheten av våra pållar i sommarhagen!
Vi ska ta ut en radio o spela lite  lagomt "oljud", så kanske vi slipper ha dom objudna gästerna i närheten av våra pållar! 
Finns tydligen renägare som har det så i sina renhägn på fjällen, o det verka funka!
Så nu ska vi ha radio i hästhagen på nätterna! ;-)
Vi fålla se om jag kan sova bättre på nätterna nu, om jag slipper oroa mej för björnar! 
Hoppas iallafall!

Ha så gott sålänge nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar