fredag 3 maj 2013

Nu äre "mörkt", lite för mörkt...

När man tycker tillvaron är rätt mörk, så verkar den kunna bli ännu mörkare, tycker som det räcker med jobbigheter nu!!

Iallafall kom en ny veterinär igår, o tog massa prover igen, så nu ser nacona inge kul ut! :-/
+ att hon tappat ännu mer päls o har flera kala fläckar nu, gör så ont i mej att se henne så här! :-(
Sist dom var här o tog prover var under v 10, och sen dess har vi tvättat med specialschampo o smörjt in henne 3 ggr om dagen med tre olika salvor, som egentligen skulle pågå till v 25.
 Men eftersom hon blivit sämre och verkar inte må så bra nu, så var det dax att börja om o leta vad som egentligen är fel med henne!?
Det enda positiva var att veterinären var riktigt hoppfull att vi skulle få henne frisk, även om det kommer ta lång tid.
Fast det blir ingen ridtur på väldigt länge nu, men bara dom hittar felet o kan få henne bra igen, så är jag nöjd!
Min fina goa pålle, som bara måste bli frisk igen!!


(Naconas ena bakben igår efter att ha blivit lite nersövd, tagen på ca 10 olika provrör, rakad o tvättad... inge vidare alls, men hon står ju under veterinär-vård, så jag får bara lita på experterna o vänta o se!)


Idag på em fick jag telesamtal som jag helst sluppit oså...
Min gamla farsgubbe är riktigt dålig, han har ju legat på sjukhuset en vecka redan, men idag fick han flytta till hjärt-intensiven för att han är så sjuk.
Efter jobbet har jag suttit där i några timmar o försökt förstå...
Man kan inte leva som i gamla sången "forever young", men ändå. :-(

Så himla mycket just nu, känns som jag har ingen vidare "karma" just nu...

Nåja, hoppas på en ny dag imorrn o gärna en bättre...

Ha så gott så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar