söndag 20 september 2015

Hopp-sugen.

Idag hämtade jag dottern som varit på övernattnings-läger på sin ridskola. 
Hon hade haft jätteskoj!

Sen var jag kvar o såg hennes ridlektion.
Å nu börjar vi närma oss hoppningen.
Dom har ju kört lätt sits i skritt o trav ett tag, men idag var det dags för stora ridplan med bommar o kryss-hinder.
Är så glad att jag satte min dotter i den här ridskolan, när hon var sju år.
För dom grunderna som dom lärt sej, hantering av häst o säkerhet i stallet är så otroligt värt!
Jag vill att min tjej ska känna sej säker i sadeln o lära sej grunderna ordentligt, innan hon börjar hoppa eller något annat skoj till häst.

Å nu börjar det närma sej!




Vi ska till veckan bygga om lite i Claras hage o träna löshoppning här hemma, ska bli spännande!

Annars har jag tagit det ganska lugnt idag, blev så slut efter gårdagens stadstur så det blev mycket vila idag.
Hoppas jag orkar arbetsträna imorrn o kanske ta ett pass på gymmet där oså..

Ha så gott sålänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar