fredag 25 september 2015

Legenden om drömfångaren.

Ikväll var jag på något som kan uppfattas lite flummigt, men jag gillar sånt ibland.
Dessutom älskar jag allt som har med indianer att göra, har jag alltid gjort!
Jag var på en kurs i att tillverka min egna drömfångare. 
Fick först uppleva en "trumresa", men om sanningen ska fram så "hände inget", som en del verkar uppleva...
Är väll kanske för stressad fortfarande?!

Iallafall fick vi plocka material först, som vi ville ha.




Jag valde en cirkel av rönn, sen lite pärlor i turkos, svart o mörkt trä.
Sen lite bison-hår, svart renskinn o en bit minkpäls o magiskt hästtagel.
Min favvohöna har sponsrat mej med hennes fjädrar, som jag hittat under några veckor i hönshuset.
Det började med att vi fick lyssna på "legenden om drömfångaren", sen fick vi börja skapa.
Var ganska kul när man fick till flätningen.




Å så blev det färdiga resultatet!
Nu hoppas jag kan sova bättre framöver...

Ha så gott nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar